Dersin Adı | Kültürel Çalışmalara Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 104 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kültürel çalışmalarda kullanılan temel kavramları ve analitik metodları öğrencilere tanıtmayı amaçlar. Sosyal, estetik, etik ve politik bağlamlar içinde görsel işitsel kültüre ve ürünlerine odaklanır. Derste, görsel işitsel evrende nasıl anlam yaratıyoruz; sosyal, politik, kültürel ve etik faktörler görsel temsili nasıl etkiler; kültür, imge ve iktidar arasındaki ilişki nedir gibi sorular vurgulanacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders interaktif formda yapılır. Öğrencilerin aktif katılımıyla gazeteden internete, reklamdan filme, televizyondan güzel sanatlara görsel kültür ürünleri incelenir ve bunlar sosyal, politik, ve kültürel bağlamlarda tartışılır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kültürel çalışmalarda anahtar kavramlara giriş | Brian Longhurst, Greg Smith, Gaynor Bagnall, Garry Crawford, Miles Ogborn. Introducing Cultural Studies, I, 1-24. |
2 | Kültürü çalışmak | Brian Longhurst, Greg Smith, Gaynor Bagnall, Garry Crawford, Miles Ogborn. Introducing Cultural Studies, I, 1-24. |
3 | Medya ve temsil | Brian Longhurst, Greg Smith, Gaynor Bagnall, Garry Crawford, Miles Ogborn. Introducing Cultural Studies, 2, 25-57. |
4 | Estetik ve Üslûp: Yüksek ve düşük kültür | Chris Barker and Emma A. Jane. Cultural Studies: Theory and Practice (5th edition), 53-63. |
5 | Kültür ve İdeoloji | Chris Barker and Emma A. Jane. Cultural Studies: Theory and Practice (5th edition), 64-83. |
6 | Bilgi ve Güç: Foucault ve Psikanaliz | Chris Barker and Emma A. Jane. Cultural Studies: Theory and Practice (5th edition), 101-112. |
7 | Kültürü Araştırmak: Metodolojiler | Brian Longhurst, Greg Smith, Gaynor Bagnall, Garry Crawford, Miles Ogborn. Introducing Cultural Studies, 90-106. |
8 | Ara sınav | |
9 | Beden ve ideoloji | Chris Barker and Emma A. Jane. Cultural Studies: Theory and Practice (5th edition), 125-60. |
10 | Öznellik ve Kimlik | Chris Barker and Emma A. Jane. Cultural Studies: Theory and Practice (5th edition), 259-94. |
11 | Toplumsal cinsiyet | Chris Barker and Emma A. Jane. Cultural Studies: Theory and Practice (5th edition), 342-90. |
12 | Etnik Köken ve Ulus | Chris Barker and Emma A. Jane. Cultural Studies: Theory and Practice (5th edition), 295-341. |
13 | Dijital medya | Geert Lovink, Social Media Abyss (2016) (excerpts) |
14 | Antroposen | Joanna Zylinska, The End of Man: A Feminist Counterapocalypse (2018) (excerpts) |
15 | Final sınavı | |
16 | Dönem değerlendirmesi |
Ders Kitabı | Chris Barker and Emma A. Jane. Cultural Studies: Theory and Practice (5th edition). Sage Publications, 2016 (CSTP) Brian Longhurst, Greg Smith, Gaynor Bagnall, Garry Crawford, Miles Ogborn. Introducing Cultural Studies (2nd edition). Routlege, 2008 (ICS) |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 55 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 45 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 55 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 1 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | |||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | |||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | X | ||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | X | ||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | |||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest